16 Ocak 2013 Çarşamba

Ankara Devlet Opera ve Balesi (ADOB) Yeni Yıl Konseri


Gel gelelim yılın ilk gittiğim konserine..  5 Ocak günü ATO Congresium'da olan konser.. 


Bu konserde bana hayatında ilk defa Türkiye'ye gelmiş bir Japon arkadaşım eşlik etti. Bir huyum vardır konser öncesinde ve sonrasında yorum yapmadan duramam ama bu sefer kendimi tuttum ve konser öncesinde sadece 2 kişiden bahsettim ona. Hem beklentisini yükseltmek istemedim, hem de onun ilk izlenimlerini dinlemek istedim.

1. olarak Bujor Hoinic'den bahsettim. Daha önceki yazımda da yazmıştım; gittiğim konserlerde ilk orkestra şeflerine bakarım ve Bujor Hoinic benim en beğendiğim orkestra şefi. Şimdiye kadar kaç kez orkestra şefi, Bujor Hoinic bu konsere/baleye/operaya.. kesin bitmem lazım cümlesini kurduğumu bilmiyorum. Orkestrayı  yönetirken bir bakmışsın parçaya eşlik ediyor. Diğer bir çok orkestra şefinden farklı olarak hem seyirciyle hem de orkestrayla iyi iletişim kurabildiğini düşünüyorum.

2. olarak da ilk kez onu ODTÜ'de "Kırmızı Ev" müzikalinde dinleyip inanılmaz bir ses dediğim ve o zamandan beri de bir çok kez dinleme şansını bulabildiğim Murat Karahan'dan bahsettim. Her Murat Karahan'ın parçasının sonunda olduğu gibi yine, benim seyirciler çıldırdı dediğim (alkışlar ıstıklar bravolar vb.)  anlardan birini daha yaşadık. Keşke onu daha çok dinleme şansım olabilse dedirtiyor her seferinde..

Ve gerçekten o iki kişi muhteşemlerdi; hem benden hem arkadaşımdan ve muhtemelen salonun geri kalanından da özgüleri, alkışları topladılar :) 



Bunlar dışında, çok keyif alarak izlediğim bir konser oldu (yukarıdaki programdan da görüldüğü gibi). Mini mini çocuklar salondaki herkesin aman aman ben sizi yerimleri eşliğinde bale yaptılar; müzikal, opera, bale, orkestra hepsi bir arada çok güzeldi. 

Böylelikle Yıl Çok Güzel Başladı Umarım Nasıl Başladıysa Öyle Devam Eder...

NOT: Fındıkkıran "Spanish Dance"deki balerinin (Selin Sezer) giydiği eteğe bayıldım . Ben de olsa ne zaman nerede giyeceğimi düşünmeden evimin kenarında dursa bile istiyorum :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder