10 Mart 2013 Pazar

Önder Focan Group feat. Meltem Ege

Bir caz festivali daha bitti ve ben malesef sadece 1 tane konsere katılabildim. 9 Şubat'ta Önder Focan Group feat. Meltem Ege konserini büyük bir zevkle izledim.

Meltem Ege'yi ilk kez Cermodern'de yazın her perşembe akşamları olan caz konserlerinde dinleme fırsatı buldum. Tabi ki ben de herkes gibi sesine, sahnedeki enerjisine hayran olanlardanım. 16. Uluslararası Ankara Caz Festivali'nde konserinin olacağını öğrenince kaçıramam dedim. 

Peki bu Meltem Ege kimmiş derseniz eğer kısaca kendisi Bilkent Üniversitesi, Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi'nden mezun oluyor. 2007 yılında düzenlenen Nardis Jazz Club, Genç Vokal Yarışması'na katılıyor, yarışma sonucunda Türkiye'yi ve Nardis'i Finlandiya'da düzenlenen 12. Jazz Vokal Yarışması'nda temsil ediyor. O yarışmada ise jürinin oylarıyla yarışmanın birincisi, izleyicilerin oylarıyla da halkın favorisi seçilmiş. Yine 2007'de Berklee College of Music'in Caz Vokal Performans bölümüne kabul ediliyor. Devamı ise, ödüller, başarılar.. Yani, bütün aldığı ödüllerin hakkını veren bir ses.

Daha önceki yazımda festivalinin temasının gitar üzerine olduğunu öğrendiğimdeki endişelerimden bahsetmiştim ama Önder Focan konserde resmen bana kızım sen neden bahsediyorsun dedi; bana 'ben neler kaçırmışım' dedirtti. 

Cazcıların en sevdiğim bir yandan beni en çok güldüren özellikleri, sadece aşık oldum, öldüm bittimlere değil hayattaki sıradan şeylere veya bizi kızdıran, mutlu eden olaylara besteler yapmaları. Kerem Görsev'in Tiramisu veya Sakızlı Muhallebi besteleri gibi Önder Focan'da konserde seslendirilen 36 mm Biometric için beste yapmış. Bu besteyi de tüm dokümanları hazırlayıp gittiği bir vize müracaatında 36 mm biyometrik fotoğrafı olmadığı için kabul edilmeyince sinirlenip yazmış.

Yine benim ön yargılarımdan biri, nedense bir türlü Türkçe caz sevemedim. Benim için her zaman sırf bu yüzden eksi başlıyor parçalar ama ön yargılarımı söz ve müziği Önder Focan'a ait olan Bu Ada parçasıyla yendim. Konser sırasında Meltem Ege bu parçayı söylerken ben de arada yakaladığım kelimeleri not aldım, çıkınca parçayı bulup tekrar tekrar dinleyebilmek için..

Konser benim 10 puan 5 yıldız dediğim konserlerdendi. Öncelikle Önder Focan'a (bu yazımı okur mu bilemiyorum ama)  ön yargılarımı kırdığı için, ardından sahnedeki herkese (Meltem Ege (vo), Önder Focan (g) ve adlarından yazımda bahsetmediğim Ozan Musluoğlu (b), Ediz Hafızoğlu (d), Şenova Ülker (tp) ve Bulut Gülen (tb)'e) bu güzel konser için ve son olarak da Ankara Caz Derneği'ne bu güzel festival için çook teşekkür ederim.

1 yorum: