3 Şubat 2013 Pazar

Amazonlar

Bu sezon bale sayısı mı azaldı yoksa sezondaki diğer balelere daha gittiğim için mi bana öyle geliyor bilemedim ama sonunda sezonun ilk balesine 14 Ocak'ta gidebildim.

Bale 1988-1989 yıllarında Vakhtang Kakhidze tarafından bestelenmiş. Sonrasında da Medeia Magalashvili'nin librettoyu yazması ve Nugzar Magalashvili'nin koreografisini hazırlamasının ardından benim Ankara'da izlediğim Amazonlar balesi oluşmuş. Bale 5 Mayıs 2011'de Samsun Devlet Opera ve Balesi'nde Dünya Prömiyerini yapmış. 

Benim baleyle ilgili ilk izlenimim içeri girer girmez "ama orkestra nerede" oldu. Balenin müzikleri çok güzeldi ama bence en büyük eksiklik orkestranın olmamasıydı. Müziğin koreografiyle birleşip olayları normalde kelimeleri kullanarak aktarmaktan çok daha iyi aktarılabileceğine inanın biri olarak, açıkçası hayal kırıklığı yaşadım orkestra yokluğuyla. 

Ardından oyun başlayınca hemen ilk sahneyi çok beğenip not tutmaya başladım sonra 2. ve 3. sahneyi de beğenmemin ardından beğendiğim sahneleri not almayı bıraktım :) Genel olarak bakarsak balenin koreografileri bir seyirci olarak bana çok güzel ve gösterişli gözüktü. Eminim dansçılar için de bir o kadar zorlayıcı ve çok çalışmanın ürünüdür. Ama bu baledeki koreografi daha önceki izlediğim balelerden farklı olarak balenin konusunu seyirciye aktarma konusunda çok zayıf kalmıştı.

Dansçılara gelirsek, baletlerden Herakles rolündeki Burak Kayıhan'a bayıldım. Hareketleri tereddütsüzdü, sanki diğer bütün dansçılar onun liderliğinde gibiydi.  Onu izlerken gözümün önünden dans hocalarımın "adımlarını düşünerek atma basacaksan bas!" demeleri kulağıma geldi. Kesinlikle anlatmak istediklerini o zaman daha iyi anladım.

Balerinlerden de Hippolyta rolündeki Mine İzgi bu baledeki favorim oldu. Baledeki rolü için gereken o sert mizacı ve amazonların güçlü savaşçı ruhunu çok iyi canlandırdı.  Hippolyta ne kadar sert mizaçlıysa kardeşi Antiope (Sanem Ergüler) o kadar sevgi pıtırcığı gibi etrafta dolanıyordu. Bu iki kardeş arasındaki fark da müzikle seyircilere çok iyi aktarılıyordu.

Eh gel gelelim sonuca, yukarıda belirttiğim iki nedenden dolayı bale için 10 puan 5 yıldız diyemesem de sırf baledeki kostümler, dansçılarının bu baledeki gerçekten çok iyi olan performansları için gidilip izlenmesi gereken bir bale.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder